Kihívás: Könyvek és ellentéteik

Kevin a Zolvasó videójában láttam ezt a kihívást, amit nagyon ötletesnek találtam, és rögvest elfogott az az érzés, hogy ezt nekem most azonnal meg kell csinálnom.

#1. Legrégebbi könyv a gyűjteményemben
J. K. Rowling: Harry Potter és a Titkok Kamrája

Ez az a könyv, aminek nálam története van. Napra pontosan tudom, mikor vettem (2003. szeptember 18-án, egy hónappal a 12. szülinapom előtt). Szemészhez mentünk anyuval, és a sétáló utcára kipakolt a könyvesbolt, azt hiszem az Alexandra. Nekem meg rögtön megakadt a szemem a Harry Potter könyveken. Akkor még csak az első filmet láttam, valahogy ekkor került a második rész a mozikba, de én tudni akartam, mi lesz Harryvel, és addig néztem boci szemekkel anyára, míg megvette nekem a Titkok kamráját.
Ez volt az első könyv, amit annyira szerettem volna, és meglett! Igaz, hogy ezt a sorozatot sem sorba kezdtem el, mert az első kötetet csak az ötödik után vettem meg, de nem baj. Itt, ezen a napon kezdődött az én könyves pályafutásom, és egy nagyon HP fanság kezdete.



#1. Legújabb könyv a gyűjteményemben
Joe Hill: Szarvak

Itt volt  Sziszi barátnőm múlt hétvégén, és bent jártunk a városban, könyvesbolt túrát is tartottunk, csak négy könyvesboltba mentünk be. Végül az Alexandrában vettem meg ezt a könyvet, amit barátnőm fedezett fel. Ebben az a szuper, hogy ezt a könyvet azóta szeretném elolvasni, hogy láttam a készülő film trailerét.
És csak 1600 forint volt! Mert 50%-kal le volt árazva! Ugye milyen királyság? A borító pedig simizhető, a lángnyelvek is domborúak. Imádom!
Remélhetőleg nagyon fog tetszeni ez a könyv is, mert én nagyon szeretném, hogy tetsszen!






#2. Legolcsóbb könyvem
Karen Marie Moning: Keserű ébredés

Van itt nálunk Kaposváron egy tök jó könyvesbolt, amit csak TKK-nak hívunk. Nem úgy kell elképzelni, mint az Alexandrát, vagy a Librit, mivel itt nincs olyan sok könyv. Viszont itt minden le van árazva, mivel többségében olyan köteteket árulnak, amelyek már több éve megjelentek, és kifutóban vannak a piacról.
Ezért is fordulhatott elő az, hogy sikerült megszereznem a Tündérkrónikák első két kötetét mindössze 500 forint per darab áron. Csak sajnos a többi kötet nincs meg náluk :(
Ezeket ugyan még nem olvastam, de ott csücsülnek a polcon arra várva, hogy kinyissam őket.






#2. Legdrágább könyvem
J. K. Rowling: Harry Potter és a Halál Ereklyéi

No igen, a Harry Potter sorozat nem arról híres, hogy olcsók lennének a kötetek, mégis, ha jól emlékszem, akkor az utolsó, hetedig kötet zsebelt ki a legjobban, olyan 4300 forint volt anno, ha minden igaz.
De ugyan, akkor ez érdekelt engem? Naná, hogy nem! Persze mikor megvettem, már olvastam a könyvet, bár rajongói fordításban, de úgy is élvezhető volt. Viszont annyira jó érzés volt az utolsó kötetet a kezembe fogni... Még volt osztálytársammal mentünk el megvenni a Tacskóba, erre emlékszem. Meg arra is, hogy eléggé bittersweet volt a dolog, mivel ez az utolsó kötete a gyerekkoromat meghatározó könyvszériának...





#3. Egy könyv női főszereplővel
Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet

Miért is választottam ezt a könyvet? Jogos a kérdés, hiszen annyi YA könyvem van, aminek zömében lány a főhőse. Csakhogy mindenképp egy olyan regényt akartam ide hozni, amiben a történet inkább a főhősről szól, és nem egy pasihoz fűződő kapcsolatáról. És nem akartam már megint A beavatottal jönni, habár még mindig Tris a kedvenc hősnőm.
Oké, itt is van pasi a láthatáron, meg barátok, bulik, stb, mégis a történet lényege Emma családi helyzetére fókuszál, ezért is lett végül ez a könyv a választottam.
Lehet, hogy sokan nem szeretik Emmát a viselkedése miatt, nekem mégsem volt vele bajom, mivel az ő helyében én nem tudom, mit csináltam volna. Ez a könyv pedig így is az egyik kedvencem.





#3. Egy könyv férfi főszereplővel
John Green: Alaska nyomában

No hát, férfi főhőssel operáló könyv nem sok van a gyűjteményemben, különösen olyan, ahol egyes szám első személyű az elbeszélés, és az illető nem 14 év alatti.
Igen, a borító nem igazán passzol a pasi szemszöghöz, de el van nézve, amúgy sem lett ez a könyv a kedvencem.
Elgondolkodtatott, hogy az összes pasi csak ilyen minimális gondolkodást enged meg magának, vagy csak ez a srác ilyen nyomi, na meg a haverja. Vagy esetleg velem van valami gond, hogy az én véleményem szerint az életben nem a cigi, a pia és a szex a legfontosabbak.
Na jól van, részletes értékelést hamarosan hozok erről a könyvről.




#4. Egy könyv, amit gyorsan elolvastam
Gayle Forman: Ha maradnék

Sajnos ez a könyv nincs még meg nekem, de nagyon szeretném filmes borítóval majd megvenni, hiszen olyan gyönyörű.
Mia története nekem nagyon tetszett, és tényleg hamar elolvastam, bár igaz, nem is egy hosszú könyv, de úgy egy nap volt, mire azt vettem észre, hogy hoppá, elfogytak a lapok, és nem tépte ki őket senki!
Kíváncsi leszek a film mennyire lesz könyvhű, és mennyire sikerül rajta sírnom.
Aki esetleg még nem olvasta, annak bátran ajánlom, mert nagyon jó könyv!






#4. Egy könyv, amit lassan olvastam
Isaac Marion: Eleven testek

Ide ugyebár csak olyan könyv ér, amit végig is olvastam, mert amit félbehagytam azt ugye nem lassan olvastam el, hanem sehogy...
Na itt viszont nem bánom, hogy ezt a könyvet nem vettem meg, mert annyira nem tetszett, pedig a film után nagy reményekkel álltam neki ennek a történetnek, hiszen ha a film tetszett, akkor a könyv is tutira fog. Hát pedig nem...
Olyannyira unalmasnak találtam ezt a regényt, hogy csaknem két hónap volt, mire végigküzdöttem magam rajta. De legalább végigolvastam, és rájöttem, hogy a zombis könyvek nem nekem valók.
De ez nem jelenti azt, hogy rossz könyv, szóval ha még nem olvastátok, és szeretitek a zombikat, nektek lehet sokkal jobban fog tetszeni, mint nekem.



#5. Egy könyv csini borítóval
Jane Rogers: Jessie Lamb testamentuma

Ha nagyon akarnám, ide hozhatnám A hűséges borítóját, mert az az egyik kedvenc borítóm, főleg azért, mert narancssárga, vagy az angol Beavatottét, mert az valami csodaszép... De most kicsit szakítottam a fangirlködéssel.
Ez a borító engem már elsőre elvarázsolt. Egyszerű, mégis olyan erő van benne, hogy az embernek leesik az álla, és garantáltan a padlón is marad. Nem sok olyan könyv van, aminek ilyen módon lenyűgöz a külseje.
Sajnos a történetről még nem tudok mit mondani, mert még nem olvastam, pedig mennyit hajkurásztam ezt a könyvet, mire használtan tök olcsón sikerült megvennem tökéletes állapotban.
De ami késik, nem múlik... ;)





#5. Egy könyv szörnyű borítóval
Richelle Mead: A halál csókja

Igazából ide az egész Vámpírakadémia sorozat magyar borítóit besorolhatnám, egyedül talán az utolsó köteté tetszik egy kicsit. Nem is értem, egy ilyen nagy sikerű, népszerű és nem mellesleg szuper sorozatnak hogyan lehet ilyen semmilyen, szó szerint elidegenítő borítója.
Most komolyan, ha nem ismerné valaki a sorozatot, meg azt, mennyire jó, magától megvenné ezzel a borítóval a könyvet? Biztosan nem.
Ez a széria megérdemelt volna egy sokkal szebb és kidolgozottabb, vagy épp valami nagyon egyszerű borítót.








#6. Egy könyv hazai író tollából
A. D. Esther: Gombnyomásra I.

Bevallom, nem sok magyar írótól származó könyv csücsül a polcomon. Persze a családi polcon akad pár, főleg kötelező olvasmány, meg jó pár klasszikus, de az én szerény gyűjteményemben viszont csak kettő, azaz kettő könyv van, aminek a szerzője magyar.
Most ide ezt a jó vastag kötetet választottam, amit szintén nem olvastam még, mivel ebben a hónapban nyertem a Blogturné klub jóvoltából.
Ezek sem olcsó könyvek, mivel majdnem négy ezer pénz darabjuk, így még a folytatás nem tudom, hogy lesz meg. Az biztos, hogy majd idővel, ha tetszett.






#6. Egy könyv külföldi író tollából
Salla Simukka: Vérvörös

Sok külföldi író könyve sorakozik a polcomon, de szinte kivétel nélkül mind vagy amerikai vagy angol alkotók, ide pedig valaki olyat szerettem volna, aki különleges.
És itt is van ennek a finn írónőnek a könyvecskéje, amivel először a Blogturnésok értékeléseiben találkoztam, aztán Luppy tök kedvesen odaajándékozta nekem a saját példányát, amiért nem lehetek elég hálás neki.
Igaz, még ezt sem olvastam, fene a lusta formámat, de lassan kezdődik a suli, és kell mit cipelnem magammal a táskában.
Főleg azok a vörös szélű lapok... Csudaszép :)






#7. Egy vékony könyv
Darren Shan: Démonmester

Ezzel is gondban voltam, mert nekem olyan igazán vékony könyveim nincsenek. Mindegyik legalább 200 oldal, de a többség azért 300 oldal felett van.
Ez a könyv is 250 oldal, mégis szerintem ez az egyik legvékonyabb könyvecském, főleg azért is, mert elég nagy betűkkel van szedve, így meg maga a történet is elég vékonyka.
Persze az író mentségére legyen mondva, hogy mivel tíz kötetes a sorozat, így van ideje kidolgozni a történetet ilyen rövid kis kötetekben.
Ezt a könyvet a Legendára cseréltem el, mivel nekem az nem tetszett annyira, Darren könyvei pedig a kedvenceim, különösen ez a regény.





#7. Egy vastag könyv
J. K. Rowling: Harry Potter és a Főnix Rendje

Tudom, elég sok a HP könyv ebben a kihívásban, de ide muszáj az ötödik kötetet hoznom, mivel ez a legeslegvastagabb könyv a polcomon.
HÉTSZÁZÖTVEN OLDAL!
Ennek is története van, mivel voltam úgy 13, mikor megvette anya, és aznap este neki akartam állni elolvasni. Igen, szépen letettem az ágyamra, elslisszoltam pancsolni, erre mire jöttem vissza? Az akkor olyan két éves kisöcsém kitépett a végéből vagy 5 oldalt...
Úgyhogy az én példányom kissé preparált, mivel úgy kellett visszaragasztanom a lapokat. Mentségére legyen mondva, legalább nem gyűrte őket össze, csak szép, precíz mozdulatokkal szakította őket ki a helyükről...




#8. Egy olyan könyv, ami egy sorozat része
Amanda Stevens: Örök kísértés

Van jónéhány sorozat a polcomon, de soknak már hozam kötetét ehhez a kihíváshoz, és ide valami olyat akartam, ami a maga módján különleges, szeretem is, de mégse a legkedvencebbem.
Ekkor döntöttem a Sírkertek Királynője sorozat mellett, aminek az első két kötetét még ajándékba kaptam, a harmadikat pedig pofátlanul olcsón szereztem be használtan, ráadásul itt a városban.
Szellemes sztori, mégis krimi és még romantikus is, elég érdekes olvasmány.
A borító pedig elképesztő! A kis borostyánlevelek a könyvön fényesen rá vannak nyomva, vagy mi. Nagyon különleges hatást ad a regénynek.





#8. Stand alone könyv
Cat Patrick: Forgotten - Úgyis elfelejtem

Rá kellett jönnöm, hogy nagyon kevés olyan könyvem van, ami nem kapcsolódik semmilyen sorozathoz. Talán hét vagy nyolc ilyen könyvem van, én ide mégis ezt a gyöngyszemet választottam.
Ez is egy gyors olvasós könyv volt, ráadásul lázas voltam, mikor olvastam, még ebookban, de nem sokra rá meg is vettem a regényt, mert annyira tetszett, főleg az 50 első randi feelingje...
A borító is szép szerintem, főleg ez a szürke és vörös színkombináció.
Nem egy túl hosszú könyv, nekem mégis kellemes olvasmány volt.







#9. Egy romantikus könyv
Jennifer L. Armentrout: Obszidián

Á, nincs nekem olyan kimondottan romantikus könyvem. Nagyon sok könyvemben van romantika, de nem az a fő szál. Inkább valami fantasztikus dolog, akció, kaland vagy dráma.
Azért választottam mégis Katy és Daemon történetét, mert egyrészt imádom, ez az egyik kedvenc könyvem. Vicces, kalandos, drámás, civakodós, és egy nagyon de nagyon jó történet.
Ugyan, ki ne szeretne egy szexi földönkívülit a szomszédjába, akinek MINDENE fénylik? Igaz, néha morcos, de elég dögös pasi...
A romantika rész is elég fincsi már itt, de a további kötetekben minden valószínűsége szerint több szerepe lesz majd, remélem már az Opálban is több szaftos részletet kapunk.



#9. Egy akciódús könyv
Veronica Roth: A lázadó

Hehe, elhittétek, hogy semmi Divergent nem kerül be ebbe a kihívásba? Remélem nem! :P
Emlékszem, mennyire vártam, hogy a kezembe legyen ez a könyv! Még Libri ajándékkártyára vettem meg az első kötettel együtt, és ha jól emlékszem két nap volt, mire bedaráltam.
És közben nem volt olyan pillanat, hogy eluntam volna magam, mert végig pörgött a cselekmény, egy kicsike kis pihenőt nem adott az olvasónak, hogy elbambuljon, mert már jött is a következő csavar, a következő kaland, a következő út, a következő összecsapás.
Nekem ez a kedvenc kötetem a trilógiából (asszem, mert az első kötetet is imádom), és úgy szeretek már csak ránézni is!





 #10. Egy vidám könyv
Nakahara Aya: Love Com

Igen, elég szégyen, de nekem nincsenek vidám könyveim. Sok elég vicces, de nem mondanám őket vidám könyvnek, mert mindegyikben ott van egy rakás szomorú jelenet is.
Ezért is választottam ezt a manga sorozatot, aminek eddig csak négy kötete van meg, de mivel az animét is imádom, és rengeteget nevettem rajta, mégis ez lett itt a befutó.
Azért valljuk be: egy magas csaj és egy töpszli srác szerelme elég vicces, hát még a sok ökörködés...
A Lovely Complexből az első és a negyedik kötetet én vettem, a harmadikat szülinapomra kaptam meg, míg a másodikat még a Mondo keresztrejtvény játékán nyertem.





 #10. Egy szomorú könyv
John Green: Csillagainkban a hiba

Összesen két könyv van a polcomon, ami igazán szomorú (najó, ott van még az Elakadó lélegzet, meg az Amíg élek is, de kettőt tartok igazán szomorúnak), és ezek sírós könyvek.
És persze nem akartam megint előhozakodni A hűségessel...
Így maradt Hazel és Gus kicsit sem vidám története. Azért is esett erre a választásom, mert ez tényleg az elejétől egy szomorú könyv. Igaz, hogy vannak benne felemelő és egészen vidám részek is, de szinte minden pillanatban ott vannak a negatív érzelmek, a dráma. Egy kissé depis könyv, az biztos.








Na ez lett volna az én kis listám! Ha van kedvetek, ti is csináljátok meg. Sziszi, neked kötelező!!
Majd máskor jelentkezek még ilyen kihívásokkal :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése