Sorozat: Sikoly - 1. Évad

Tartalom:


"Ami egy YouTube-ra feltöltött videóval kezdődik, amelynek hamar híre megy, a Lakewoodban élő tinédzserek és hivatalos szervezetek élete örökké megváltozik, amikor felbukkan egy sorozatgyilkos, aki felelevenít egy régi emléket a kisváros lakói számára."


A sorozat hivatalos ismertetője, melyet egyenesen IMDb-ről loptam és fordítottam elég jó összefoglalót ad arról, hogy mit láthatunk a sorozatban. Természetesen mindig több van a háttérben, mint amit az ismertető megad, ezért megosztanám veletek az észrevételeimet és véleményemet az első évadról.

A sorozat azzal indul, hogy főszereplőnk, Emma Duval segít barátnőjének, Ninának levideózni Aubrey és Rachel kísérletezését. A csókolózásról készült videó felkerül az internetre, amit természetesen az egész iskola látni fog, így Aubrey kap egy-két nem odaillő megjegyzést, de őt csak az érdekli, hogy Rachel mit gondolhat erről az egészről, ugyanis a lány nehezen viseli mások véleményét, és az sem segít rajta, hogy katolikus iskolába jár. Nem sokkal ezután Nina rejtélyes körülmények között meghal, itt kezdődik el a lakewoodi gyilkos vérengzése.

Minden epizód pörgős, és kellően ijesztő. Sok helyen rágtam a körmeimet, hogy vajon mi fog történni ezután, eléggé lekötött. Egyetlen negatívumot találtam benne, ami néha eléggé elvette a kedvem attól, hogy folytassam, és ez pedig az, hogy a karakterek többsége egyszerűen szerethetetlen. Utálatos, rosszindulatú rohadék barom majdnem mind, és a főszereplőnek, Emmának sincsenek olyan tulajdonságai, vagy tettei, aminek/amiknek köszönhetően közel kerülhet a néző szívéhez.

Néhol idegesítő, néhol csak egyszerűen túl hülye, és nem tetszik, hogy ennyire „lehülyítik” a tizenhat éveseket, mert azért akadnak olyanok, akik egy-két akadályt gond nélkül megoldottak volna a sorozat univerzumában. De a hosszú életű mű a célunk, ezért meg kell tennünk néhány drasztikus lépést annak érdekében, hogy a történetnek több szála legyen, és minél hosszabb lehessen. 

Ezért nem is hibáztathatom a készítőket, de könyörgöm, azért az kicsit túlzás, hogy a fiatalok mindig elrontanak mindent, amit rontani lehet. Ezen dolgok miatt nekem kissé élvezhetetlen volt, de nem keseredtem el, hisz a történet és a szálak futtatása elég jól lett megoldva. Gyenge idegzetű emberek számára viszont nem ajánlanám. Figyelembe kell venni azt is, hogy a sorozat célközönsége a 14 év feletti tinédzsereket foglalja magában. A fordulatok kiszámíthatatlanok, a gyanúsítottak mindegyikének volt indítéka, ami még jobbá teszik az egészet. Személy szerint nem számítottam rá, hogy a gyilkos az lesz, aki lett, ezért meglepőnek találtam a finálét (de erről külön írnék majd valamit). Olyan emberek számára ajánlanám, akik nem félnek megijedni, és szereti, ha hullanak a karakterek.

A szereplőkről annyit mondanék csak, amennyit eddig is hangoztattam: az elején nem szerettem őket. Akik kicsit is tetszettek, meghaltak, vagy nem szerepeltek eleget. Na most; idő közben a többiek közül is megszerettem néhányat, mert emberi érzelmekkel lettek felruházva, nem csak holmi bábok voltak Emma és a Gyilkos játékában. A kedvenceim közé tartozik Aubrey és Noah, a két különc és szerintem ők a legérdekesebb karakterek az egészben. 

A színészi játékról csak annyit, hogy voltak jó pillanatok és rosszak is. Néhol az Emmát játszó színésznő túljátszott, néhol nem adott bele eleget, néhol pedig tökéletesen eltalálta, amit kell. Még annyit fűznék hozzá, hogy tekintve azt, hogy a legtöbben kezdők, nagyon is hihető volt, amit csináltak.

A történetet imádtam, pedig hangsúlyoznám azt is, hogy NAGYON horror ellenes vagyok, de leküzdtem a félelmeimet, meg ugye az is csak bátorítani tudott, hogy a sorozat MTV-s, ezért nem lehet annyira durva, mint egy bármilyen horrorfilm.

Összességében tetszett, jó volt az évad, és várom a folytatást. Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki a karakterekből, a közöttük lévő viszonyból, és a történetből.


Értékelésem: 8/10




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése